T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Giresun, 22 Ağustos 2020’de yaşanan selin üzerinden geçen iki yılda, afet yönetiminin iyileştirme fazı ile şifa buldu. En fazla zararı Dereli ve Doğankent ilçelerinin gördüğü su baskınları ve heyelanlar sonrası bölgeye, toplamı 783 milyon TL’yi aşan yatırım yapıldı. Çalışmaları koordine eden AFAD, 589 milyon TL harcadığı Giresun’da afetzedeler için 178 AFAD Yaşam Konutu yaptırdı. Dereli’nin adeta yeniden inşa edildiği iyileştirme fazında, afetzede durumundaki hayvanların iyi şartlarda barınması için de 35 ahır inşa ettirdi.
Giresun’da 22 Ağustos 2020’de başlayan aşırı yağışlar, merkez, Dereli, Espiye, Doğankent, Tirebolu, Güce, Görele ve Yağlıdere ilçelerinde sel, su baskını ve heyelanlara neden oldu. AFAD koordinasyonundaki ekiplerin 172 kişiyi kurtardığı olaylarda, ne yazık ki 11 vatandaşımız yaşamını yitirdi, 47 kişi de yaralandı. AFAD koordinasyonundaki müdahale faaliyetlerine, ilgili bakanlıklar, kurumlar, STK’lar. özel sektör ve gönüllülerden toplam 3.672 personel, 1.264 araç ve 2 AFAD Mobil Koordinasyon Merkezi ile katıldı. 30 AFAD İl Müdürlüğünün yer aldığı çalışmalarda, 14 dalgıç ekibi de görev aldı.
İleri İyileştirme Çalışmaları ile Bölge Küllerinden Doğdu
Afet yönetiminin safhaları AFAD koordinasyonunda çalıştırılarak selin 2. yıl dönümünde, iyileştirmede önemli mesafe kat edildi. Çalışmalar, etkilenen bölgelerin küllerinden doğmasını sağladı. Yapılan yatırımlarla Dereli yeni bir görünüme kavuşurken Doğankent’te de konutlar ve işyerleri inşa edildi. Bölgedeki 178 AFAD Yaşam Konutu’nun 125’i afetzedelere teslim edilmek için hazırlandı, 53’ünün yapımı ise sürüyor. Bu süreçte, afete dayanıksız olduğu tespit edilen 271 binanın yıkımı da büyük ölçüde tamamlandı.
Toplam 54 kilometrelik su iletim ve şebeke hattında yenileme ve onarım çalışmaları gerçekleştirildi. Köylere 237 kilometre uzunluğunda su borusu ulaştırıldı. 10 ilçede 66 içme suyu projesinin de yapımına başlandı. Sel ve heyelandan zarar gören 338 köy yolunda olası heyelan ve taşkın risklerini azaltmak için 1.259 istinat duvarı, taş duvar ve menfez yapıldı.
Müdahale ve İyileştirme 42 Kurum ve Kuruluş Eliyle Yapıldı
Afet yönetimi, tüm kamu, sivil toplum, üniversite ve özel sektör kurum ve kuruluşlarının, gönüllüler ile vatandaşların aktif katılımına ihtiyaç duyuyor. Öncü ve uzman bir kurumun öncülüğünde her kesimin katkısını gerektiriyor. Bu kapsamda Giresun’daki müdahale ve iyileştirme çalışmalarında da AFAD koordinasyonunda, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı UMKE ve 112 Acil Sağlık, Jandarma, Emniyet, Sahil Güvenlik, Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri (DSİ) ve Türk Kızılay birimleri yer aldı. Giresun Valisi dışında, Sivas, Gümüşhane, Ordu ve Erzurum valileri, ekiplerle birlikte sahada çalıştı.
Bu kurum ve kuruluşlara, Giresun Belediyesi ve İtfaiyesi, Samsun Büyükşehir Belediyesi, Trabzon Büyükşehir Belediyesi, Ordu Büyükşehir Belediyesi, Giresun, Sivas Akıncılar ve Gölova Özel İdareleri, Çoruh EDAŞ, Samsun Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ), Türk Telekom, AFGO Düzce, AKUT, AHBAP ANDA Bursa, Beşir Derneği, Bursa ARGD, Cansuyu Derneği, Deniz Feneri Derneği, Giresun Vakfı, Gümüşhane Vakfı, İHH, İlkumut Derneği, MAGARA AKT, MEMURSEN, NEF Sosyal Yardımlaşma Vakfı, TİDER, TİKAFE, Türkiye Diyanet Vakfı, Giresun Kültür Eğitim Derneği, AFAD Gönüllüleri ve diğer gönüllüler önemli destekler verdi.
Yapılan Erken İyileştirme Çalışmaları
Enerji
Şiddetli yağışlar sonrası 70 köy ve 8 mahallede elektrikler kesilmişti. Ekiplerin çalışmaları sonucu köylerin ve mahallelerin tümüne elektrik verildi.
Ulaşım
Bölgede kapanan 118 köy yolunun tamamı, yapılan çalışmalar neticesinde ulaşıma açıldı. Ulaşıma tamamen kapanan Karayollarına bağlı tüm yollar da tekrar ulaşıma açıldı.
Haberleşme
İl genelindeki 22 telekomünikasyon santralinde iletişim kesilmişti. Yapılan çalışmalarda santrallerin tamamı yeninden hizmete alındı. İletişimi kesilen 98 köyün iletişim hatları yeniden hizmete girdi.
Su Şebekesi
Yağlıdere, Doğankent, Üçtepe, Dereli ve Güce’de arızalar giderilerek su verildi.
Beslenme
Türk Kızılay’ın çalışmalarıyla 91.579 öğün/kap sıcak yemek, 254 bin 811 ambalajlı su, 10.317 gıda kolisi ve 252.106 ikram malzemesi dağıtıldı. TİGEM, OGM ve DSİ 3.5 Milyon ₺ gıda çeki ve 1.500 yardım kolisi temin etti.
Psikososyal Destek
Psikososyal Destek çalışmaları kapsamında 1.004 aile ziyaret edilerek ile 3.159 kişi ile destek görüşmesi gerçekleştirildi.
Hasar Tespit
Hasar tespit çalışmalarında, toplam 1.749 binada 5.264 bağımsız bölüm incelendi.
Tarım ve hayvancılık açısından 12 ilçede hasar tespit çalışmaları yapıldı. 206 köy/mahallede toplam 6.316 hasar tespiti gerçekleştirildi.
Nakdi Yardım
Afetten zarar görenler için 7.500.000 TL nakdi kaynak planlaması yapıldı.
Ayrılan Nakdi Ödenekler
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, zarar gören haneler için 7.5 milyon TL ayırırken Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı afet sonrası 14 milyon 600 bin TL kaynak ayırdı. Tarım ve Orman Bakanlığı 46 milyon TL’den fazla, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı (Hibe Altyapı) 105 milyon TL, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı (tahribat gören yol ve altyapı için) 20 milyon TL ödenek ayırdı.
AFAD Gönüllüleri
120 AFAD gönüllüsü, 34 dükkân temizliği, 1 dükkân tahliyesi, 1 çiftçinin fındığının toplanması, 2 TIR yardım malzemesinin boşaltılması ve 6 konutun ise temizliğini yaptı. Esnafa şarj bataryası, halka ve askerlere maske ile eldiven dağıtımı gerçekleştirdi. İhtiyacı olan vatandaşlara temizlik malzemesi ile gıda malzemesi götürdü, sokak hayvanlarını besledi. Espiye ilçesi Avluca Köyünde 20 adet çadırın kurulumunu yaptı.