Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • TR
    • Türkçe
    • English
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • KURUMSAL

    Kurumsal

    Türkiye’nin afet yönetimi ve uluslararası yardım kurumu: AFAD Afet ve acil durumlara ilişkin ülkenin yetkin ve yetkili teşkilatıdır.

    • AFAD ve Tarihçesi
    • Hakkında
    • Misyon ve Vizyon
    • Bakanımız
    • AFAD Başkanımız
    • Teşkilat Şeması
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • İl Müdürlükleri
    • Başkanlık Birimleri
      • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
      • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
    • Kurul ve Komisyonlar
      • Afet ve Acil Durum Kurulu
      • TUSAK
    • Kurumsal Kimlik
      • Kurumsal Logolarımız
    • AFADEM
  • FAALİYETLERİMİZ

    Faaliyetlerimiz

    AFAD, “Afetlerde Türkiye’nin Ortak Gücü” anlayışıyla afet yönetimi faaliyetlerini planlar, gerçekleştirir, yönlendirir ve koordine eder. Dünya genelinde arama kurtarma, insani yardım, tahliye ile transfer çalışmaları yürütür ve insani altyapılar kurar.

    • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
    • Projelerimiz
    • e-Devlet Uygulamalarımız
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE

    E-Kütüphane

    Dijital AFAD kütüphanesinde, afetlere hazırlanmak için gerekli bilgilerden afet yönetimi plan, rapor ve sözlüklerine kadar okunabilecek farklı içerikleri bulabilirsiniz. İnfografik, harita, dergi ve broşür gibi pek çok içeriğe çevirim içi raflarda erişebilirsiniz.

    • Mevzuat
      • Kanunlar ve Kararnameler
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Genelge
      • Tebliğ
      • Usul ve Esaslar
      • Mevzuat El Kitabı
      • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
      • Bilgi Edinme Mevzuatı
    • Afet Raporları
      • Afet Analiz
      • Bölgelere Göre Afet Raporları
      • Afet İstatistikleri
    • AFAD Mali Tablolar
    • Kurumsal Raporlar
    • Planlar
      • AFAD Başkanlığı Stratejik Planları
      • Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)
      • Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP)
      • UDSEP 2023
      • Ulusal Radyasyon Acil Durum Planı-URAP
      • İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP)
      • İl Planları
    • Sözlükler
      • Afet Yönetim Sözlüğü
      • KBRN Sözlüğü
    • Bilgilendirmeler
      • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
      • Sivil Savunma
      • İlk Yardım
    • Afete Hazır Türkiye
    • Yayınlar
      • Kitaplar
      • Makaleler
      • Broşürler
      • Afişler
    • İnfografikler
    • Afet Haritaları
    • Uygulamalar
      • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
      • Son Depremler
      • Deprem Mobil Uygulaması
      • Deprem Bilgilendirme Servisi
  • GÜNDEM

    Gündem

    Afetlere, acil durumlara ve kurumsal gelişmelere dair son gelişmelere ulaşabilir, proje çağrılarını ve duyuruları inceleyebilirsiniz.

    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • GÜNCEL-Yardım Noktaları
    • Yardım Kampanyaları
    • Proje Çağrıları
      • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
      • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM

    İletişim

    AFAD'ın merkez birimlerinin yanı sıra il ve birlik müdürlüklerinin iletişim bilgilerini elde edebilirsiniz.

    • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
    • Başkanlık Birimleri Listesi
    • AFAD İl Müdürlükleri
    • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
    • Bilgi Edinme
    • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
    • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri
Ara
  • KURUMSAL
    • AFAD ve Tarihçesi
    • Hakkında
    • Misyon ve Vizyon
    • Bakanımız
    • AFAD Başkanımız
    • Teşkilat Şeması
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • İl Müdürlükleri
    • Başkanlık Birimleri
      • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
        • Barınma ve Yapım İşleri Genel Müdürlüğü
        • Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
        • Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürlüğü
        • Afetlere Müdahale Genel Müdürlüğü
    • Kurul ve Komisyonlar
      • Afet ve Acil Durum Kurulu
      • TUSAK
    • Kurumsal Kimlik
      • Kurumsal Logolarımız
    • AFADEM
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
    • Projelerimiz
    • e-Devlet Uygulamalarımız
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
      • Kanunlar ve Kararnameler
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Genelge
      • Tebliğ
      • Usul ve Esaslar
      • Mevzuat El Kitabı
      • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
      • Bilgi Edinme Mevzuatı
    • Afet Raporları
      • Afet Analiz
      • Bölgelere Göre Afet Raporları
        • Suriye
        • Somali
        • Van Depremi
      • Afet İstatistikleri
    • AFAD Mali Tablolar
    • Kurumsal Raporlar
    • Planlar
      • AFAD Başkanlığı Stratejik Planları
      • Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)
      • Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP)
      • UDSEP 2023
      • Ulusal Radyasyon Acil Durum Planı-URAP
      • İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP)
      • İl Planları
    • Sözlükler
      • Afet Yönetim Sözlüğü
      • KBRN Sözlüğü
    • Bilgilendirmeler
      • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
      • Sivil Savunma
      • İlk Yardım
    • Afete Hazır Türkiye
    • Yayınlar
      • Kitaplar
      • Makaleler
      • Broşürler
      • Afişler
    • İnfografikler
    • Afet Haritaları
    • Uygulamalar
      • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
      • Son Depremler
      • Deprem Mobil Uygulaması
      • Deprem Bilgilendirme Servisi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • GÜNCEL-Yardım Noktaları
    • Yardım Kampanyaları
    • Proje Çağrıları
      • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
      • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
    • Başkanlık Birimleri Listesi
    • AFAD İl Müdürlükleri
    • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
    • Bilgi Edinme
    • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
    • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri

Kimyasal Biyolojik Radyolojik Nükleer Tehditler (KBRN)

  • Kimyasal Tehdit ve Tehlikeler
    • Evsel Kimyasallar
    • Kimyasal Olayların Tarihçesi
    • Kimyasal Tehditler
    • Kimyasal Savaş Ajanları
    • Toksik Endüstriyel Kimyasallar
    • Kimyasal Savaş Ajanlarının Sınıflandırılması
      • Fiziksel Durumlarına Göre
      • Toksikolojik Özelliklerine Göre
        • Sinir Ajanları
        • Yakıcı Ajanlar
        • Kan Zehirleyici Ajanlar
        • Boğucu Ajanlar
        • Kapasite Bozucu Ajanlar
        • Kargaşa Kontrol Ajanları
      • Uçucuklarına Göre
  • Biyolojik Tehdit ve Tehlikeler
    • Biyolojik Silahların Tarihçesi
    • Biyolojik Ajanları Yayma Yolları
    • Biyolojik Ajanların Sınıflandırılması
    • Biyolojik Ajan Kategorileri
    • Biyolojik Silahların Özellikleri
    • Biyolojik Saldırı Nasıl Anlaşılır?
    • Şüpheli Paketler
    • Şüpheli Bir Paket Keşfettiğinizde Ne Yapmalısınız
    • Şarbon Nedir ?
    • Ebola Virüsü Hastalığı
  • Radyolojik Tehdit ve Tehlikeler
    • Radyasyon Nedir?
    • Atomun Yapısı ve İzotoplar
    • Radyasyon Kaynakları
    • Radyasyon Ölçüm Birimleri ve Dönüşümleri
    • Radyasyonun Ölçülmesi
    • Radyasyonun İnsanlara Ulaşması
    • Radyasyon Uyarı İşaretleri
    • Radyasyondan Korunma Yöntemleri
    • Radyasyonun İnsan Sağlığına Etkileri
    • Nükleer Santral ve Tesis Kazaları
      • Çernobil Nükleer Santral Kazası
      • Fukushima Daiichi Nükleer Santral Kazası
      • Kyshtym Kazası
      • Three Mile Island Kazası
  • Nükleer Tehdit ve Tehlikeler
    • Nükleer Savaş
    • Nükleer Savaş, Riskler Etkiler ve Sonuçlar
    • Nükleer Savaşlarda Korunma
    • Nükleer Silahlar
    • Çıkarılan Dersler
  • Mevzuat
    • Ulusal Mevzuat
    • Uluslararası Mevzuat
  • Duyurular
    • KBRN - Duyurular
  • Yayınlar
    • Kitap/Kitapçık
    • Bildiriler
    • Makaleler
    • Tezler
    • Afişler
    • Broşürler
    • Videolar

Çıkarılan Dersler

Acil Durum Yönetimi ve Faaliyetlerin Düzenlenmesi

  • Tehlikenin derecesine göre önceden ve uygun acil durum müdahale planlarının yapılması gereklidir.
  • Acil durum müdahalesinde yer alacak kişilerin rollerinin ve sorumluluklarının belirlenmesi gereklidir.
  • Yerel yetkililer ile diğer müdahale organizasyonlarının mümkün olan en kısa zamanda ortak hareket etmelerinin sağlanması gerekmektedir.

Tanımlama, Tebliğ Etme ve Harekete Geçme

  • Radyoaktif maddeler ile ilgili tüm tesislerdeki işletme prosedürlerinin iyileştirilmesi gereklidir. İşletme prosedürleri, operatörlere güvenlik analizi yapılan tüm kazalar için rehberlik etmelidir.
  • Metal geri dönüşüm endüstrisinin radyasyon uyarı işaretlerini ve tehlikeli kaynak içeren cihazları tanımaları gereklidir. Ayrıca hurda metal olarak gelen maddelerdeki radyoaktif malzemenin varlığının belirlenmesi için dedektör sistemleri kurulmalıdır.
  • Radyasyon kaynaklı yaralanmaların tanınması için doktorların kullanabileceği rehberler hazırlanmalıdır.
  • Yüksek radyasyon dozu almış hastaların tedavi yöntemlerinde sorgulayıcı bir tutum benimsenmelidir. Herhangi beklenmedik bir durum uygun bir şekilde araştırılmalıdır.
  • Herhangi bir radyolojik acil durumda Uluslararası Atom Ajansı anında haberdar edilmeli ve ajans prosedürleri ile uyumlu müdahale edilmelidir.
  • Radyolojik olayın derecesi belirlendikten sonra en hızlı şekilde gerekli faaliyetler yapılmalıdır. Herhangi bir gecikme sonuçları daha kötü hale getirecektir.
  • Yüksek radyasyon seviyelerine sahip alanlar gibi acil durum düzenlemelerini ve müdahalelerini olumsuz yönde etkileyebilecek bölgelerin acil durum planlarının önceden yapılması gereklidir.

Acil Koruyucu Eylemlerin Yapılması

  • Acil durum anında insanların yüksek radyasyon dozu almalarını engelleyecek eylemlerin yapılması gereklidir.
  • Yapılacak eylem planı için çevresel görüntüleme sistemlerinden çıkan sonuçlardan ziyade tesisin durumu göz önüne alınmalıdır.
  • Acil duruma müdahale için yapılan acil durum eylem planı, tüm yetkililerin koordineli bir şekilde çalışmasını gerektirir.
  • Muhtemel panik ve trafik riskleri, tahliye planlarını engellememelidir.
  • Tiroit bezinde radyoiyodin birikmesini engellemek amacıyla kararlı İyot tabletlerinin dağıtımının düzenlenmesi gereklidir.
  • Radyasyon salınımından kısa bir süre sonra tahliye, İyot tablet ve kirlenme ihtimali olan yiyecek ve içeceklerin tüketilmesinin engellenmesi gibi önlemler alınmalıdır. Ancak tahliye işlemleri hızlı bir şekilde yapılamamışsa, sığınaklarda korunma da geçici bir önlem olarak düşünülebilir.
  • Acil durum anında yüksek tedbirli acil korunma eylemlerinin alınması ve halkın haberdar edilmesi, halkın radyasyondan kaynaklı zarar görme ihtimalini azaltacaktır.
  • Acil durum anında yapılacak eylemler önemli olsa da koruyucu önlemlerin ne zaman kaldırılacağının belirlenmesi de gereklidir. Tahliye edilen insanlar doğal olarak evlerine dönmek ve normal yaşantılarına geri dönmek isteyeceklerdir. Etkilenen bölgeler için dikkatli değerlendirme çalışmaları yapılmalıdır.

Bilgi Sağlamak, Talimatları Yayınlamak ve Halka Yapılan Uyarılar

  • Radyolojik olaylarda halka bilgi verme mekanizmalarının geliştirilmesi gereklidir.
  • Etkilenen bölgede yaşayan insanlara acil durum anında alınan koruyucu önlemler hakkında detaylı bilgi verilmesi gereklidir.
  • Medya ve yayın organlarına sağlanacak acil durum bilgilerinin koordine edilmesi gereklidir.
  • Halka verilen bilgi verme yönteminin kalitesi de halkın kendini korumasında önem taşımaktadır. Halk tarafından uygulanan korunma eylemi, uyarı sinyalinin (siren gibi) duyulmasından hemen sonra gelecek uyarı mesajı (radyo gibi) ile daha etkili olacaktır. Verilen mesaj, kazanın olduğu yeri detaylı bir şekilde tanımlamalı, tehlikenin boyutu ve acilliği hakkında bilgi vermelidir.
  • Radyolojik veya nükleer olaydan etkilenen bölgeye yakınlaşan insanların uyarı sinyallerini ve yer işaretlerini anlamaları beklenmemeli, bu insanlarla özel iletişim mekanizmaları oluşturulmalıdır.
  • Beklenmedik yerlerde gerçekleşen radyolojik ya da nükleer olaylar için medya, ana uyarı mekanizması olarak kullanılabilir.

Acil Durum Çalışanlarını Korumak

  • Acil durum çalışanları, alacakları risk konusunda açık ve detaylı bir şekilde bilgilendirilmeli ve yapılması gereken eylemler için eğitilmelidir.
  • Acil durum çalışanları, uygun koruyucu ekipman ve ölçme cihazları ile donatılmalıdır.
  • Acil durum müdahale planları acil durum çalışanlarının ihtiyaçlarını da gidermelidir.
  • Acil durum çalışanlarının alacakları radyasyon dozları, tıbbi müdahale gerekmesi halinde kullanılmak üzere uygun bir şekilde değerlendirilmeli ve kaydedilmelidir.

Başlangıç Evresinin Değerlendirilmesi

  • Problemin büyüklüğünün ve kapsamının değerlendirilmesi ilerleyen bir süreçtir. Bu sebeple acil durum müdahale ekipleri problemi değerlendirmeye devam etmeli ve başlangıç evresinde yapılan değerlendirmelerin geçerliliğini sorgulamalıdır.

Tıbbi Müdahalelerin Yönetilmesi

  • Radyasyon kaynaklı hastalıkların teşhisi ve tedavisi sırasındaki zorluklar için tıbbi eğitimler verilmelidir.
  • Daha önce radyasyona maruz kalmış bir hastanın tedavisi ile ilgilenmiş doktorlar, diğer doktorlar ile tecrübe paylaşımı yapmalıdır.
  • Yetkililerin hazırladığı plan ve prosedürler, hastaların öncelik sıralarını ve uygun medikal merkezlere taşınmasını da kapsamalıdır. Ayrıca varsayılan kurban sayısına uygun sayıda tıbbi çalışanın da hazır bulunması gerekmektedir.
  • Ulusal acil durum planı, gerektiğinde uluslararası kuruluşlardan acil durum desteği talep edebilmek için gereken şartları sağlamalıdır.
  • Yüksek radyasyon dozuna maruz kalmış insanların uzun dönem tıbbi destek almaları için kriterler belirlenmelidir.

Halkın Bilgilendirilmesi

  • Risk altında olmayan insanların sürekli olarak takip altında tutulduklarına ve onlar için koruyucu önlemler alınmasına gerek olmadığına ikna edilmeleri gereklidir.
  • Halkın bilgi taleplerinin karşılanması, acil durum müdahale eylemlerini olumsuz etkilememelidir.
  • Halka doğru ve zamanında bilgi verilmesine dikkat edilmelidir.
  • Tüm radyolojik ve nükleer tesisler için hazırlanan acil durum planları hakkında halka ve yayın organlarına gerekli bilgiler verilmelidir.
  • Bilgi merkezlerinde çalışan insanların, halka ve medyaya karşı sade ve net bir dil kullanmaları konusunda eğitilmelidir.

Tarımsal Önlemlerin Alınması, İngesyona Karşı Alınan Önlemler ve Uzun Dönem Koruyucu Önlemler

  • Tarımsal alanlar için uluslararası alanda geçerli koruyucu eylem planları oluşturulmalıdır.
  • Acil durum sırasında yapılan müdahale değişiklikleri halka uygun bir şekilde anlatılmalıdır.
  • Doz hızlarını düşürmek için sokaklar, çatılar, toprak yüzeyleri gibi bölgelerin arındırılması için önceden belirlenmiş metodlar ve kriterler olmalıdır.
  • Hedeflenen doz azalma seviyelerine ulaşılmadan arındırma işlemlerinin tamamlandığı ilan edilmekten kaçınılmalıdır.

Acil Durum ve Müdahelesinin Radyolojik Olmayan Sonuçlarının Hafifletilmesi

  • Acil durum müdahalesi sırasında, uygulanan eylemlerin halk üzerinde yaratacağı psikolojik etkiler de dikkate alınmalıdır.
  • Olaylar sonucu oluşacak tazminat sistemi, sağlık risklerine ve maddi ekonomik etkilere göre oluşturulmalıdır.

Yenileme Çalışmalarının Yapılması

  • Normal yaşam koşullarına bir an önce dönülmesi için medya ve halk tarafından yapılacak olan baskı önceden tahmin edilmelidir.
  • Yenileme çalışmalarını organize edebilmek için yetkililerin yüksek güvenilirliğe sahip olmaları gerekmektedir.
 

KURUMSAL

  • AFAD ve Tarihçesi
  • Hakkında
  • Misyon ve Vizyon
  • Bakanımız
  • AFAD Başkanımız
  • Teşkilat Şeması
  • Bilgi Güvenliği Politikamız
  • İl Müdürlükleri
  • Başkanlık Birimleri
    • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
      • Barınma ve Yapım İşleri Genel Müdürlüğü
      • Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
    • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
      • Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürlüğü
      • Afetlere Müdahale Genel Müdürlüğü
  • Kurul ve Komisyonlar
    • Afet ve Acil Durum Kurulu
    • TUSAK
  • Kurumsal Kimlik
    • Kurumsal Logolarımız
  • AFADEM

FAALİYETLERİMİZ

  • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
  • Projelerimiz
  • e-Devlet Uygulamalarımız
  • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız

E-KÜTÜPHANE

  • Mevzuat
    • Kanunlar ve Kararnameler
    • Yönetmelik
    • Yönerge
    • Genelge
    • Tebliğ
    • Usul ve Esaslar
    • Mevzuat El Kitabı
    • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
    • Bilgi Edinme Mevzuatı
  • Afet Raporları
    • Afet Analiz
    • Bölgelere Göre Afet Raporları
      • Suriye
      • Somali
      • Van Depremi
    • Afet İstatistikleri
  • AFAD Mali Tablolar
  • Kurumsal Raporlar
  • Planlar
    • AFAD Başkanlığı Stratejik Planları
    • Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)
    • Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP)
    • UDSEP 2023
    • Ulusal Radyasyon Acil Durum Planı-URAP
    • İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP)
    • İl Planları
  • Sözlükler
    • Afet Yönetim Sözlüğü
    • KBRN Sözlüğü
  • Bilgilendirmeler
    • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
    • Sivil Savunma
    • İlk Yardım
  • Afete Hazır Türkiye
  • Yayınlar
    • Kitaplar
    • Makaleler
    • Broşürler
    • Afişler
  • İnfografikler
  • Afet Haritaları
  • Uygulamalar
    • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
    • Son Depremler
    • Deprem Mobil Uygulaması
    • Deprem Bilgilendirme Servisi

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • İhale İlanları
  • GÜNCEL-Yardım Noktaları
  • Yardım Kampanyaları
  • Proje Çağrıları
    • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
    • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
  • Foto Galeri
  • Video Galeri

İLETİŞİM

  • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
  • Sosyal Medya Hesaplarımız
  • Başkanlık Birimleri Listesi
  • AFAD İl Müdürlükleri
  • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
  • Bilgi Edinme
  • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
  • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri
  • KURUMSAL
    • AFAD ve Tarihçesi
    • Hakkında
    • Misyon ve Vizyon
    • Bakanımız
    • AFAD Başkanımız
    • Teşkilat Şeması
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • İl Müdürlükleri
    • Başkanlık Birimleri
      • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
        • Barınma ve Yapım İşleri Genel Müdürlüğü
        • Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
        • Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürlüğü
        • Afetlere Müdahale Genel Müdürlüğü
    • Kurul ve Komisyonlar
      • Afet ve Acil Durum Kurulu
      • TUSAK
    • Kurumsal Kimlik
      • Kurumsal Logolarımız
    • AFADEM
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
    • Projelerimiz
    • e-Devlet Uygulamalarımız
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
      • Kanunlar ve Kararnameler
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Genelge
      • Tebliğ
      • Usul ve Esaslar
      • Mevzuat El Kitabı
      • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
      • Bilgi Edinme Mevzuatı
    • Afet Raporları
      • Afet Analiz
      • Bölgelere Göre Afet Raporları
        • Suriye
        • Somali
        • Van Depremi
      • Afet İstatistikleri
    • AFAD Mali Tablolar
    • Kurumsal Raporlar
    • Planlar
      • AFAD Başkanlığı Stratejik Planları
      • Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)
      • Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP)
      • UDSEP 2023
      • Ulusal Radyasyon Acil Durum Planı-URAP
      • İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP)
      • İl Planları
    • Sözlükler
      • Afet Yönetim Sözlüğü
      • KBRN Sözlüğü
    • Bilgilendirmeler
      • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
      • Sivil Savunma
      • İlk Yardım
    • Afete Hazır Türkiye
    • Yayınlar
      • Kitaplar
      • Makaleler
      • Broşürler
      • Afişler
    • İnfografikler
    • Afet Haritaları
    • Uygulamalar
      • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
      • Son Depremler
      • Deprem Mobil Uygulaması
      • Deprem Bilgilendirme Servisi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • GÜNCEL-Yardım Noktaları
    • Yardım Kampanyaları
    • Proje Çağrıları
      • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
      • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
    • Başkanlık Birimleri Listesi
    • AFAD İl Müdürlükleri
    • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
    • Bilgi Edinme
    • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
    • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri

 

Sosyal Medya

    

 

+90 312 258 23 23 - Santral

 

 Kurumsal E-Posta

 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu

© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız