Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • TR
    • Türkçe
    • English
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • KURUMSAL

    Kurumsal

    Türkiye’nin afet yönetimi ve uluslararası yardım kurumu: AFAD Afet ve acil durumlara ilişkin ülkenin yetkin ve yetkili teşkilatıdır.

    • AFAD ve Tarihçesi
    • Hakkında
    • Misyon ve Vizyon
    • Bakanımız
    • AFAD Başkanımız
    • Teşkilat Şeması
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • İl Müdürlükleri
    • Başkanlık Birimleri
      • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
      • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
    • Kurul ve Komisyonlar
      • Afet ve Acil Durum Kurulu
      • TUSAK
    • Kurumsal Kimlik
      • Kurumsal Logolarımız
    • AFADEM
  • FAALİYETLERİMİZ

    Faaliyetlerimiz

    AFAD, “Afetlerde Türkiye’nin Ortak Gücü” anlayışıyla afet yönetimi faaliyetlerini planlar, gerçekleştirir, yönlendirir ve koordine eder. Dünya genelinde arama kurtarma, insani yardım, tahliye ile transfer çalışmaları yürütür ve insani altyapılar kurar.

    • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
    • Projelerimiz
    • e-Devlet Uygulamalarımız
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE

    E-Kütüphane

    Dijital AFAD kütüphanesinde, afetlere hazırlanmak için gerekli bilgilerden afet yönetimi plan, rapor ve sözlüklerine kadar okunabilecek farklı içerikleri bulabilirsiniz. İnfografik, harita, dergi ve broşür gibi pek çok içeriğe çevirim içi raflarda erişebilirsiniz.

    • Mevzuat
      • Kanunlar ve Kararnameler
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Genelge
      • Tebliğ
      • Usul ve Esaslar
      • Mevzuat El Kitabı
      • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
      • Bilgi Edinme Mevzuatı
    • Afet Raporları
      • Afet Analiz
      • Bölgelere Göre Afet Raporları
      • Afet İstatistikleri
    • AFAD Mali Tablolar
    • Kurumsal Raporlar
    • Planlar
      • AFAD Başkanlığı Stratejik Planları
      • Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)
      • Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP)
      • UDSEP 2023
      • Ulusal Radyasyon Acil Durum Planı-URAP
      • İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP)
      • İl Planları
    • Sözlükler
      • Afet Yönetim Sözlüğü
      • KBRN Sözlüğü
    • Bilgilendirmeler
      • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
      • Sivil Savunma
      • İlk Yardım
    • Afete Hazır Türkiye
    • Yayınlar
      • Kitaplar
      • Makaleler
      • Broşürler
      • Afişler
    • İnfografikler
    • Afet Haritaları
    • Uygulamalar
      • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
      • Son Depremler
      • Deprem Mobil Uygulaması
      • Deprem Bilgilendirme Servisi
  • GÜNDEM

    Gündem

    Afetlere, acil durumlara ve kurumsal gelişmelere dair son gelişmelere ulaşabilir, proje çağrılarını ve duyuruları inceleyebilirsiniz.

    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • GÜNCEL-Yardım Noktaları
    • Yardım Kampanyaları
    • Proje Çağrıları
      • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
      • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM

    İletişim

    AFAD'ın merkez birimlerinin yanı sıra il ve birlik müdürlüklerinin iletişim bilgilerini elde edebilirsiniz.

    • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
    • Başkanlık Birimleri Listesi
    • AFAD İl Müdürlükleri
    • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
    • Bilgi Edinme
    • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
    • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri
Ara
  • KURUMSAL
    • AFAD ve Tarihçesi
    • Hakkında
    • Misyon ve Vizyon
    • Bakanımız
    • AFAD Başkanımız
    • Teşkilat Şeması
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • İl Müdürlükleri
    • Başkanlık Birimleri
      • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
        • Barınma ve Yapım İşleri Genel Müdürlüğü
        • Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
        • Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürlüğü
        • Afetlere Müdahale Genel Müdürlüğü
    • Kurul ve Komisyonlar
      • Afet ve Acil Durum Kurulu
      • TUSAK
    • Kurumsal Kimlik
      • Kurumsal Logolarımız
    • AFADEM
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
    • Projelerimiz
    • e-Devlet Uygulamalarımız
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
      • Kanunlar ve Kararnameler
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Genelge
      • Tebliğ
      • Usul ve Esaslar
      • Mevzuat El Kitabı
      • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
      • Bilgi Edinme Mevzuatı
    • Afet Raporları
      • Afet Analiz
      • Bölgelere Göre Afet Raporları
        • Suriye
        • Somali
        • Van Depremi
      • Afet İstatistikleri
    • AFAD Mali Tablolar
    • Kurumsal Raporlar
    • Planlar
      • AFAD Başkanlığı Stratejik Planları
      • Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)
      • Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP)
      • UDSEP 2023
      • Ulusal Radyasyon Acil Durum Planı-URAP
      • İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP)
      • İl Planları
    • Sözlükler
      • Afet Yönetim Sözlüğü
      • KBRN Sözlüğü
    • Bilgilendirmeler
      • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
      • Sivil Savunma
      • İlk Yardım
    • Afete Hazır Türkiye
    • Yayınlar
      • Kitaplar
      • Makaleler
      • Broşürler
      • Afişler
    • İnfografikler
    • Afet Haritaları
    • Uygulamalar
      • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
      • Son Depremler
      • Deprem Mobil Uygulaması
      • Deprem Bilgilendirme Servisi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • GÜNCEL-Yardım Noktaları
    • Yardım Kampanyaları
    • Proje Çağrıları
      • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
      • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
    • Başkanlık Birimleri Listesi
    • AFAD İl Müdürlükleri
    • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
    • Bilgi Edinme
    • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
    • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri

Kimyasal Biyolojik Radyolojik Nükleer Tehditler (KBRN)

  • Kimyasal Tehdit ve Tehlikeler
    • Evsel Kimyasallar
    • Kimyasal Olayların Tarihçesi
    • Kimyasal Tehditler
    • Kimyasal Savaş Ajanları
    • Toksik Endüstriyel Kimyasallar
    • Kimyasal Savaş Ajanlarının Sınıflandırılması
      • Fiziksel Durumlarına Göre
      • Toksikolojik Özelliklerine Göre
        • Sinir Ajanları
        • Yakıcı Ajanlar
        • Kan Zehirleyici Ajanlar
        • Boğucu Ajanlar
        • Kapasite Bozucu Ajanlar
        • Kargaşa Kontrol Ajanları
      • Uçucuklarına Göre
  • Biyolojik Tehdit ve Tehlikeler
    • Biyolojik Silahların Tarihçesi
    • Biyolojik Ajanları Yayma Yolları
    • Biyolojik Ajanların Sınıflandırılması
    • Biyolojik Ajan Kategorileri
    • Biyolojik Silahların Özellikleri
    • Biyolojik Saldırı Nasıl Anlaşılır?
    • Şüpheli Paketler
    • Şüpheli Bir Paket Keşfettiğinizde Ne Yapmalısınız
    • Şarbon Nedir ?
    • Ebola Virüsü Hastalığı
  • Radyolojik Tehdit ve Tehlikeler
    • Radyasyon Nedir?
    • Atomun Yapısı ve İzotoplar
    • Radyasyon Kaynakları
    • Radyasyon Ölçüm Birimleri ve Dönüşümleri
    • Radyasyonun Ölçülmesi
    • Radyasyonun İnsanlara Ulaşması
    • Radyasyon Uyarı İşaretleri
    • Radyasyondan Korunma Yöntemleri
    • Radyasyonun İnsan Sağlığına Etkileri
    • Nükleer Santral ve Tesis Kazaları
      • Çernobil Nükleer Santral Kazası
      • Fukushima Daiichi Nükleer Santral Kazası
      • Kyshtym Kazası
      • Three Mile Island Kazası
  • Nükleer Tehdit ve Tehlikeler
    • Nükleer Savaş
    • Nükleer Savaş, Riskler Etkiler ve Sonuçlar
    • Nükleer Savaşlarda Korunma
    • Nükleer Silahlar
    • Çıkarılan Dersler
  • Mevzuat
    • Ulusal Mevzuat
    • Uluslararası Mevzuat
  • Duyurular
    • KBRN - Duyurular
  • Yayınlar
    • Kitap/Kitapçık
    • Bildiriler
    • Makaleler
    • Tezler
    • Afişler
    • Broşürler
    • Videolar

Nükleer Savaş

Nükleer savaş, düşmana zarar vermek amacıyla nükleer silahların kullanıldığı bir savaş çeşididir. Konvansiyonel savaştan farklı olarak nükleer savaş, kısa zaman içinde çok daha geniş bir alana çok daha fazla zararın verildiği bir savaş türüdür. Nükleer savaşın fiziksel etkileri, konvansiyonel savaşın etkilerinden farklı olarak on yıllar ya da yüz yıllar boyunca sürecektir. Tarih boyunca nükleer silahların savaş alanında kullanılması sadece iki defa gerçekleşmiştir.

II. Dünya Savaşı’nın son zamanlarında Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) Japonya’nın Hiroşima ve Nagazaki şehirlerinde kullandığı nükleer silahlar, nükleer silahların savaş alanında kullanıldığı tek örneklerdir. II. Dünya Savaşı’nın sona ermesinin ardından Sovyetler Birliği, Birleşik Krallık, Fransa ve Çin Halk Cumhuriyeti’nin de nükleer silahlar geliştirmesi ile nükleer silahlanma yayılmış ve nükleer savaş olasılığı artmıştır. Özellikle ABD ve Sovyetler Birliği’nin silahlanma yarışına girdiği Soğuk Savaş döneminde büyük bir nükleer savaşın gerçekleşme ihtimali doruk noktasına ulaşmıştır. 1991 yılında Sovyetler Birliği’nin dağılması ile Soğuk Savaş dönemi sona ermiş, iki nükleer süper güç arasındaki nükleer savaş ihtimali çok azalmıştır. Bu dönemden sonra nükleer savaş tehlikesi yerini nükleer silahların yayılması tehlikesine ve nükleer terörizme bırakmıştır.

14 Haziran 1962'de Nevada Test Sahasında Yapılan
14 Haziran 1962'de Nevada Test Sahasında Yapılan "Small Boy" Nükleer Denemesi

Bir nükleer silahın fiziksel etkileri, birden fazla parametreye göre değişir. Bu parametreler bombanın cinsi, gücü, patladığı yükseklik, hava koşulları ve hedefin cinsi olarak sıralanabilir. Bu sebeple nükleer bir silahın etkileri sadece sadeceleştirilmiş bir şekilde anlatılabilir. Nükleer silahın fiziksel etkileri, morötesi ışık patlaması, elektromanyetik atma, sıcaklık, basınç ve iyonlaştırıcı radyasyon olarak sıralanabilir. Bombanın atıldığı merkez noktasına yakın bir yerde dışarıda olan insanların ilk fark edecekleri etki bir ışık patlamasıdır. Yoğun morötesi radyasyondan oluşan bu ışık patlaması, patlamanın gücüne bağlı olmakla birlikte doğrudan bakan insanları geçici olarak kör edebilir. Bombanın elektromanyetik atma etkisi, radyo ve televizyon sinyallerine benzer ancak gücü çok çok fazladır. Atmanın gücü, şebeke hatları, antenler, uzun kablolar ve diğer kollektörler tarafından sönümlenir. Bu sebeple elektromanyetik atma güç ve iletişim sistemlerine büyük zarar verir. Elektromanyetik atmanın insanlara doğrudan etkisi ihmal edilebilir düzeydedir. Bunun sebebi, insanların ölümcül bir şok yaratılmasına sebep olacak bir kollektör tutması ihtimalinin düşük olmasıdır. 

Nükleer silahın enerjisinin 5’i ısı olarak yayımlanır. Oluşan ateş topunun etkileri, bombanın gücüne ve hava koşullarına bağlıdır. Ateş topunun içindeki ve yakınındaki herşey buharlaşır ya da erir. Ateş topunun yakınında bulunan insanlarda ciddi yanıklar oluşur. Patlama ile oluşan ısı dalgası, geniş bir alanda yangınların oluşmasına sebep olur. Nükleer patlamanın enerjisinin P’si bir basınç dalgası olarak yayılır. Basınç dalgası termal ve iyonlaştırıcı radyasyondan daha yavaş yayılır bu sebeple bombanın çevresindeki insanların hissedecekleri son etki basınç dalgasıdır. Basınç dalgası, bombanın şiddetine bağlı olarak patlamanın merkez üssüne yakın çevredeki herşeyi yok eder. Oluşan basınç sebebiyle insanların kulakları, akciğerleri zarar görür. Basınç dalgası sebebiyle savrulan insanlar, katı cisimlere çarparak zarar görür. Yıkılan binaların ve diğer cisimlerin uçuşması ile şarapnel etkisi göstererek bombanın merkez üssüne uzaktaki insanların da zarar görmesine sebep olur. Nükleer patlamanın enerjisinin ’i, iyonlaştırıcı radyasyon olarak çevreye yayılır. Patlamadan çevreye yayımlanan radyasyon ikiye ayrılır. İlk grup, nükleer silahın patlaması ile anında çevreye yayımlanan radyasyondur. Bu radyasyon grubu bombanın merkez üssüne yakın insanların yüksek radyasyon dozu almalarına sebep olur. İkinci grup, nükleer patlama sonucu oluşan radyoaktif çekirdeklerin bozunması sonucu oluşan radyasyondur. Bu radyasyon grubu hava koşullarına bağlı olarak çevreye yayılır ve radyoaktif kirlenmeye sebep olur. Radyonüklidlerin değişik yarı ömürlere sahip olması sebebiyle radyoaktif kirlenme uzun yıllar devam edebilir.

Nükleer Başlıklı Füzeler
Nükleer Başlıklı Füzeler

Nükleer savaşlar gibi karışık olayların sonuçlarını tahmin etmek zordur. Güncel bilimsel araştırmalar, nükleer savaş sonrası dünyanın sadece büyük oranda belirsiz bir resmini ortaya çıkarabilir. Bu kararsızlık tarihsel kayıtlarda da görülebilir. 20. yüzyılda bilim insanları, iyonlaştırıcı radyasyonun sağlık etkilerini sürekli hafife almışlardır. 1960 lı yıllarda nükleer silahların elektromanyetik atma özelliklerinin ciddiyeti anlaşılmış, 1970’li yıllarda da nükleer silahların ozon tabakasına olan etkileri tartışılmıştır. 1980’li yıllara gelindiğinde ise olası bir nükleer savaş sonrası oluşabilecek atmosferde toz birikiminin ciddiyeti anlaşılmıştır.

İki ya da daha fazla nükleer devletin yapacağı savaşın tasviri iki parçaya bölünebilir. İlk olarak, bir nükleer silahın yaptığı etkiler bilinir ise bir savaşta kullanılacak nükleer silah sayısı ve onların güçleri hakkında tahminler yapılabilir. Örnek olarak, ortalama güce sahip bir nükleer patlama bir şehirde 100,000 kişinin ölümüne yol açıp 100 kilometre kare alanın kirlenmesine sebep oluyor ise 100 nükleer patlamanın 100 şehirde on milyon insanın ölümüne sebep olup 10,000 kilometre kare alanın da kirlenmesine sebep olacağı varsayılır. İkinci tasvir daha varsayımsaldır. Bu tasvir, bir nükleer savaşın ekonomik, çevresel ve bağımlı sonuçları ile ilgilidir.

   Nükleer bir savaşın doğrudan sonuçları, yapılan öngörüler ile tasvir edilebilir:
  • Sadece iki ileri derecede silahlanmış devletler (Soğuk Savaş dönemi ABD ve Sovyetler Birliği) bile ölümcül bir karşılaşmaya girse ve sahip oldukları nükleer gücün ’unu rakiplerinin büyük şehirlerinde kullansalar, sonuç olarak 35 milyon ölüm, 10 milyon ciddi şekilde yaralanma ve her iki tarafın da endüstriyel kapasitelerinin yarısının kaybı olarak tahmin edilebilir. Savaşın sona ermesinden 40 yıl sonra bile, meydana gelen kirlenme tahmini bir milyon tiroit kanserine, 300,000 diğer kanser çeşitlerine, 1,5 milyon tiroit anormalliklerine ve 300,000 genetik bozukluklara yol açacaktır.
  •  Daha mümkün bir öngörü tekrar iki önemli nükleer devleti ancak bu sefer daha fazla sayıda bombayı ve hedefi kapsamaktadır. Her iki devletten de 100 milyon ölüm, iki tarafın da sanayi ve askeri kapasiyelerinin kaybı, 100,000 kilometre kare alanın radyoaktif olarak kirlenmesi tahmin edilmektedir. İlk 40 yıl içinde 5 milyon tiroit kanseri, 13 milyon diğer kanser çeşitleri, 7 milyon tiroit anormallikleri ve milyonlarca genetik bozukluklar tahmin edilmektedir. Bu öngörüye göre savaştan kurtulan tüm Amerikan ve Rus yaralılar, Hiroşima saldırısında hayatta kalanların durumuna düşeceklerdir.
  • Daha az olası bir öngörü, II. Öngörüde yapılan tahminlerin ikiye katlanması ile elde edilebilir. Bu durumda, ABD'nin �’ı ve Sovyetler Birliği’nin �’i ilk bir ay içinde hayatını kaybedecektir.
  • Bu öngörü, 1980’lerde sahip olunan tüm nükleer silahların yarısının dünyanın çeşitli bölgelerinde kullanılmasını kapsar. Bu öngörünün tahminlerine göre 1 milyar kişi bir ay içinde hayatını kaybedecektir. Etkilenen insanların sayısı ve kirlenen bölgenin büyüklüğü, diğer öngörülerden oransal olarak daha fazladır.
Dünyada Saldırı Amacıyla Kullanılan ilk Atom Bombası Little Boy  
Little Boy: Dünyada saldırı amacıyla kullanılan ilk atom bombası. ABD tarafından 6 Ağustos 1945 sabahı Japonya'nın Hiroşima şehrine atılmıştır.

Yapılan her bir öngörünün içine, sivil nükleer santrallerin ve nükleer tesislerin de katılması gerekir. Endüstriyel ekonomilerde nükleer santrallerin önemli bir yere sahip olması sebebiyle, sivil nükleer santrallerin hedef alınması rakibin ekonomik olarak yenilenmesini engelleyecektir. Nükleer santraller ve tesislerin hedef olarak belirlenmesi ve vurulması ile nükleer santraller ve tesisler sıcaklığın etkisi ile bütünlüğünü kaybedecektir. Nükleer santrallerde atık olarak çıkan radyoaktif maddelerin bozunma hızı, nükleer silahların patlaması sonucu oluşan ürünlerden daha fazladır. Bu sebeple nükleer santrallerin vurulması daha fazla bölgenin kirlenmesine sebep olacak ve savaş sonrası insanların yerleşebileceği alanı daraltacaktır. Ayrıca nükleer santrallerin bütünlüğünü kaybetmesi ile oluşacak küresel radyoaktif kirlenme daha fazla ve daha uzun süreli olacaktır.

Özetle nükleer bir savaşın sonucunda kuzey yarım küre yıllarca radyoaktif olarak kirlenmiş olarak kalacaktır. Küresel kirlenme, daha uzun süreler göz önüne alındığında büyük bir risk teşkil etmektedir. Ayrıca nükleer bir savaş söz konusu olduğunda, sahip olunan nükleer santral ve nükleer tesisler de ulusal güvenlik için tehlikeyi artırmaktadır.

Nükleer bir savaşın dolaylı etkileri, nükleer bir silahın yarattığı fiziksel etkilerden farklı olarak gelişen etkilerdir. Bu etkiler şu şekilde sıralanabilir.

 

KURUMSAL

  • AFAD ve Tarihçesi
  • Hakkında
  • Misyon ve Vizyon
  • Bakanımız
  • AFAD Başkanımız
  • Teşkilat Şeması
  • Bilgi Güvenliği Politikamız
  • İl Müdürlükleri
  • Başkanlık Birimleri
    • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
      • Barınma ve Yapım İşleri Genel Müdürlüğü
      • Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
    • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
      • Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürlüğü
      • Afetlere Müdahale Genel Müdürlüğü
  • Kurul ve Komisyonlar
    • Afet ve Acil Durum Kurulu
    • TUSAK
  • Kurumsal Kimlik
    • Kurumsal Logolarımız
  • AFADEM

FAALİYETLERİMİZ

  • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
  • Projelerimiz
  • e-Devlet Uygulamalarımız
  • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız

E-KÜTÜPHANE

  • Mevzuat
    • Kanunlar ve Kararnameler
    • Yönetmelik
    • Yönerge
    • Genelge
    • Tebliğ
    • Usul ve Esaslar
    • Mevzuat El Kitabı
    • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
    • Bilgi Edinme Mevzuatı
  • Afet Raporları
    • Afet Analiz
    • Bölgelere Göre Afet Raporları
      • Suriye
      • Somali
      • Van Depremi
    • Afet İstatistikleri
  • AFAD Mali Tablolar
  • Kurumsal Raporlar
  • Planlar
    • AFAD Başkanlığı Stratejik Planları
    • Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)
    • Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP)
    • UDSEP 2023
    • Ulusal Radyasyon Acil Durum Planı-URAP
    • İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP)
    • İl Planları
  • Sözlükler
    • Afet Yönetim Sözlüğü
    • KBRN Sözlüğü
  • Bilgilendirmeler
    • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
    • Sivil Savunma
    • İlk Yardım
  • Afete Hazır Türkiye
  • Yayınlar
    • Kitaplar
    • Makaleler
    • Broşürler
    • Afişler
  • İnfografikler
  • Afet Haritaları
  • Uygulamalar
    • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
    • Son Depremler
    • Deprem Mobil Uygulaması
    • Deprem Bilgilendirme Servisi

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • İhale İlanları
  • GÜNCEL-Yardım Noktaları
  • Yardım Kampanyaları
  • Proje Çağrıları
    • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
    • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
  • Foto Galeri
  • Video Galeri

İLETİŞİM

  • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
  • Sosyal Medya Hesaplarımız
  • Başkanlık Birimleri Listesi
  • AFAD İl Müdürlükleri
  • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
  • Bilgi Edinme
  • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
  • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri
  • KURUMSAL
    • AFAD ve Tarihçesi
    • Hakkında
    • Misyon ve Vizyon
    • Bakanımız
    • AFAD Başkanımız
    • Teşkilat Şeması
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • İl Müdürlükleri
    • Başkanlık Birimleri
      • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
        • Barınma ve Yapım İşleri Genel Müdürlüğü
        • Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
        • Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürlüğü
        • Afetlere Müdahale Genel Müdürlüğü
    • Kurul ve Komisyonlar
      • Afet ve Acil Durum Kurulu
      • TUSAK
    • Kurumsal Kimlik
      • Kurumsal Logolarımız
    • AFADEM
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
    • Projelerimiz
    • e-Devlet Uygulamalarımız
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
      • Kanunlar ve Kararnameler
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Genelge
      • Tebliğ
      • Usul ve Esaslar
      • Mevzuat El Kitabı
      • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
      • Bilgi Edinme Mevzuatı
    • Afet Raporları
      • Afet Analiz
      • Bölgelere Göre Afet Raporları
        • Suriye
        • Somali
        • Van Depremi
      • Afet İstatistikleri
    • AFAD Mali Tablolar
    • Kurumsal Raporlar
    • Planlar
      • AFAD Başkanlığı Stratejik Planları
      • Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)
      • Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP)
      • UDSEP 2023
      • Ulusal Radyasyon Acil Durum Planı-URAP
      • İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP)
      • İl Planları
    • Sözlükler
      • Afet Yönetim Sözlüğü
      • KBRN Sözlüğü
    • Bilgilendirmeler
      • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
      • Sivil Savunma
      • İlk Yardım
    • Afete Hazır Türkiye
    • Yayınlar
      • Kitaplar
      • Makaleler
      • Broşürler
      • Afişler
    • İnfografikler
    • Afet Haritaları
    • Uygulamalar
      • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
      • Son Depremler
      • Deprem Mobil Uygulaması
      • Deprem Bilgilendirme Servisi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • GÜNCEL-Yardım Noktaları
    • Yardım Kampanyaları
    • Proje Çağrıları
      • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
      • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
    • Başkanlık Birimleri Listesi
    • AFAD İl Müdürlükleri
    • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
    • Bilgi Edinme
    • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
    • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri

 

Sosyal Medya

    

 

+90 312 258 23 23 - Santral

 

 Kurumsal E-Posta

 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu

© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız